Boğaz turunda turist tarifesi: Eminönü'nde 150, Sultanahmet'te 3 bin 500

• 2 ay önce
İstanbul'da yerli ve yabancı turistler tarafından yoğun ilgi gören Boğaz turlarının fiyatı, bölgeye göre değişiyor.

Category

🗞
News
Transcript
00:00İzlediğiniz için teşekkür ederim.
00:22Birazcık daha aşağıya indirilirse daha adaletli olur. 100 lira gibi.
00:26Çünkü bu motorların da mazot alıyorlar. Gitmeleri, gelmeleri var, personeli var, kaptanı var falan filan.
00:35Ama genelde turistler geliyor benim dikkatimi çekiyor.
00:39Ben motorla valla Boğaz Turu yapacağım ama normal İstanbul Büyükşehir Belediye'mizin şehir hatları var.
00:46Gayet güzel tekneler. Buradan Kabaklıdere'ye kadar gidiyor, Sarıya'ya kadar. Sonra tekrar geri geliyor.
00:52Çünkü insanlar bunu bilmediği için tabii bazıları fazla görebiliyor bu parayı ama 150 değil de ne bileyim %125 arası bir şey olsa
01:03belki bizim normal senede bir İstanbul'a gelip de ya hadi bir Boğaz Turu yapalım İstanbul'u görelim demek isteyenlere
01:11dediğim gibi ya 100 lira makul olabilir.
01:15Daha önce katılmıştım. Hatta az önce onu izliyordum ben de.
01:18İnsanların bayağı kalabalık. Katılmayı düşünüyorum. Belki birazdan katılırım ama.
01:24Şu anda günümüzde bence normal fiyatlar. Yani benim karşılayabileceğim bir fiyat. Bence normal yani.
01:31Pahalı değil.
01:33Bizim üç çeşit Boğaz Turumuz var. Sabah, öğlen bir de sunset dediğimiz akşama doğru bir turlarımız var.
01:40Bütün turlarda otelden alıp otele geri bırakıyoruz.
01:45Sabahkinde kahvaltı turumuz var. Kahvaltı ile birlikte yapıyoruz. Öğlen yemekli turumuz.
01:52Eminönü'nden başlıyor turumuz. Avrupa yakasını götürüp gidiyoruz. Avrupa yakasından Beylerbey Sarayı'nın önünde duruyoruz.
01:59Bir saatlik molomuz var. Orada geziyorlar.
02:02Molodan sonra tekrar Asya kıtasından Kısküresi'nin yakınından geçerek tur bitiyor.
02:07Üç saat sürüyor. İki saat teknedeyiz. Sabahki yirmi beş euro. Öğlenin otuz beş euro.
02:15Sunsetinde yirmi euro olarak fiyatlarımız var.
02:19Yerli turistler direkt Eminönü'nden kendileri giderlerse orada yüz elli liraya zaten direkt Boğaz turları yapıyorlar.
02:24Biz turistlere yönelik yaptığımız için biz İstanbul'un hemen hemen her yerine kitap servislerimiz var.
02:31Yani otelden alıp otelde bırakma servislerimiz olduğu için taksi yüretide yazmış oluyoruz.
02:36Mesela şöyle bir turumuz var. İlk önce Asya kıtasında Çamlıca Tepesi'ne gidiyoruz.
02:40Sonra Çamlıca Camisi'ne gidiyoruz. Çamlıca Camisi'ni geziyoruz.
02:44Beylerbey Sarayı'nın içine giriyoruz. Boğaz Köprüsü'nden hızlı bir şekilde geçiş yapıp Eyüp tarafına gidiyoruz.
02:50Orada yemek yediriyoruz. Yemekten sonra Eyüp Camisi'ni gezdiriyoruz.
02:53Piyarlotu'ya çıkıyoruz. Piyarlotu'dan Teleferik'te aşağıya indiriyoruz.
02:58Ondan sonrasına Balat'ı gezdiriyoruz. Balat'tan sonra tur bitiminde Eminönü'ne götürüp sunset yani gün batımı Boğaz turunu yaptırıp tekrardan otellerine geri bırakıyoruz.
03:10Mesela bu turumuzun fiyatı da 99 lira.
03:12Yani bu fiyatlara tura çıkmam. Çünkü zaten aldığımız maaşlar şeyler belli.
03:19Bu biraz bütçemizi aşar. Bu fiyatlarda çıkamam.
03:23Burası turistik bölge olduğu için ancak turistlere hitap eden bir fiyat.
03:27Bu yerler bu fiyatlarda tura çıkması pek mümkün görünmüyor. En azından benim açımdan.