Konya'da uydudan gördüler: Kenarına gittiklerinde gözlerine inanamadılar: Çölde bir vaha

• dün

Category

🗞
Haberler
Döküm
00:00Yarın bile genişlemiş yani ben o zaman bu kadar.
00:06Ya bu ne hocam böyle eyvah eyvah.
00:10İşte buralarda da çökmüş.
00:31Gördüğümüz kesim Bolu Dağlar Masifi adını verdiğimiz.
00:36Çevrede de mermer ve dolumit mermerlerin bulunduğu bölgede uzaktan gözyaşı damlasına benzeyen bu obruğu tespit ettik.
00:48Tabi yaklaştıkça çalışmalarımız obruğa doğru yaklaştık.
00:55En sonunda obruğun kenarına geldiğimiz zaman bir andan gerçekten manzarasıyla büyülendik.
01:02Çünkü içerisinde cennet obruğu diyebileceğimiz çeşitli büyüklüklerde ağaçların bulunduğu çöle bir vaha gibi yemyeşil bir alan çevrede çünkü fazla bir ağaçta söz konusu değil.
01:14Ancak bir yandan da ürktük batık yer tarafımız delik deşik bir kemer gibi kayacın üzerinde bulunuyoruz.
01:23Bu Konya'nın hemen kuzeyinde Çaltı'ya yakın bir Yaren obruğu adını verdiğimiz bir obruğu.
01:32Obruğ genelde 100-200 milyon yıl yaşı diyebileceğimiz mermer ve dolumit mermerler içerisinde gelişmiş kırık sistemlerine bağlı bir obruğu.
01:45Zaten kırığın hemen ucunda ilerisinde kırığı takip edebiliyoruz.
01:50Üstten uydu görüntüsüne baktığımız zaman da bu bölgede karilaj gibi birbirine dik iki kırık sisteminin bulunduğunu ve hem içten karşılaşmayla hem de dıştan karşılaşma sonucu erime sonucu kırık sistemlerine paralel çok sayıda obruğu görebiliyoruz.
02:15Yaren obruğu da bir çökme obruğu.
02:20Yeraltı mağarasının tavanının çökmesiyle oluşmuş.
02:25Boyu en az 100 metre civarında uzun ekseni kısa ekseni 50 metre civarında derinliği de 30 metreden fazla olan ve içerisinde çeşitli ağaçlarla kaplanmış güzel bir obruk.
02:44İzlediğiniz için teşekkür ederim.