• 9 saat önce
TUSAŞ tarafından geliştirilen Hürjet, ilk kez ses hızı üzerinde uçuş testi için Mürted Hava Meydanı'ndan havalandı. CNN TÜRK ekibinden Paşa Alyurt ve Ertan Ezen ise o anları görüntüledi. Yaklaşık bir saat süre havada kalan Türkiye'nin ilk jet motorlu süpersonik eğitim uçağı, testi başarıyla geçti.

Category

🗞
Haberler
Döküm
00:00Türkiye'nin ilk jet motorlu süpersonik uçuş eğitim uçağı olan Hürjet şu anda Ankara semalarında ilk kez ses hızı üzerinden bir uçuş gerçekleştiriyor.
00:14Hatırlanacak olursa ilk jet motorlu çalışma sürecine baktığımız zaman burada o motor çalıştırmasını 2023 yılında gerçekleşmişti.
00:23Evet şu anda o ilk kez ses hızı üzerinde yapılan çalışmalar kapsamında da o sesi duyuyoruz uçuş sırasında.
00:31Taksi testleri için 18 Mart 2023'te pistte buluşmuştu ve yine Hürjet TUSAC tarafından geliştirilen özellikle turbofan motorlu ileri seviyede olan o jet eğitimi ve yakın hava desteği olan uçak 2023 yılı içerisinde de gökyüzüyle ilk defa buluşmasını gerçekleştirmişti.
00:49Şu anda da kameraman arkadaşım Ertan Eze'nin kadrajından o uçuş anına ilişkin görüntüleri sizlere CNN Türk ekranlarından yayınlıyoruz.
00:58Türk Hava Kuvvetleri'nin jet eğitim uçağı olan ve kullandığı T-38 uçaklarının yerine de hizmete girmesi beklenen Hürjet şu anda Ankara semalarında uçuşunu gerçekleştiriyor.
01:12Özellikle bu uçak T-38'in yerine geçecek demiştik savaş uçakları nezdinde de pilotlara eğitim verilen bir uçaktan bahsediyoruz.
01:21Hatırlanacak olsa geçtiğimiz dönemlerde de etkinliklerde de kullanılmıştı aynı zamanda Türk yıldızlarının yerine de kullanılacak bir uçaktan bahsediyoruz.
01:30Özellikle tabi baktığımız zaman burada muharip alanında da kullanılan bir uçaktan şu anda da inişini gerçekleştiriyor görüyorsunuz.
01:41Kameraman arkadaşım Ertan Ezan o anları size an ve an aktarıyor.
01:46TUSAC tarafından geliştirilen bir sistem ve geçtiğimiz 19 Mayıs Atatürk'ü Amma ve Gençlik ve Spor Bayramı'nda da kullanılmıştı yine gösterilerde.
01:56Bunun dışında Efes Tatbikatı'nda da kullanılan bir uçaktı.
02:01Yine hatırlanacak olursa geçtiğimiz Eylül aylarına 3 ile 5 Eylül arasında Mısır'da düzenlenen uluslararası hava şovlarında kullanılan programda da
02:12yine bu uçak Hürjet uçakları Mısır piramitleri üzerinde havalanmış ve güzel bir gösteriye imza atmıştı.
02:22Ve şu anda da bugün o iniş anını görüntülüyoruz.
02:26Görmüş olduğunuz gibi CNN Türk ekranlarından o anları sizlere aktarıyoruz.
02:31Yeniden tabi o inişe doğru geçerken bir anda yeniden havalanmaya başladı ve diğer bölgeye doğru geçişini gerçekleştiriyor.
02:41Hafif Tarlus yakın hava destekli demiştik sınır güvenliğinde özellikle terörle mücadele gibi görevlerde de kullanılacak kritik bir hava aracından bahsediyoruz.
02:51Hatırlanacak olursa dün Ankara valiliği tarafından da uyarılar yapılmıştı.
02:56Bugün o süpersonik hızlı geçiş noktasında planlı ve programlı bir şekilde bu uçuşun gerçekleştirileceğine işaret edilmişti.
03:04Ve iniş süresiyle kalkı süresinin özellikle saat olarak saat bazında bir paylaşımı da yapılmıştı.
03:09İşte biz de burada o Hürjet'in ilk kez ses hızı düzeyindeki uçuş eğitimini burada o uçuş testini sizlerle kameraman arkadaşım Ertan Rezen'le birlikte paylaşmaya çalıştık diyelim.
03:20Buradan sözü tekrar size bırakalım.